Viswaterlijst

Het is leden van VZOD toegestaan, met in acht name van de bepalingen in de Visserijwet en in het bezit van de benodigde VISpas-vergunningen, te vissen in:

1. De wateren in Assendelft met uitzondering van:
  • het water lopende van de binnen Delft (noorder Delft) naar het gemaal Pieter Engel gelegen aan de Vaartdijk.
  • De Boetsloot lopende van het gemaal Veenpolder naar het gemaal Nauerna.
  • De Kleine of Buitenhuizer Braak
  • Noorderven (natuurgebied ten noordwesten van de watertoren)
Het gebied loopt in het oosten tot de Nauernasche vaart, in het noorden tot de spoorlijn (Zaandam-Alkmaar), in het zuiden tot het Noordzee kanaal en wordt in het westen begrensd het water de Kil.

2. De water opgenomen in de Gezamenlijke Lijst van Viswateren van de bij Sportvisserij Nederland aangesloten hengelsportfederaties.

Bepalingen:

a. Voor het nachtvissen is een schriftelijke toestemming benodigd van VZOD
b. Voor het betreden van landerijen langs het viswater is toestemming benodigd van de eigenaar.
c. Rally vissen is verboden. Vissen in de Nauernasche of grote braak is alleen toegestaan aan leden van VZOD en HVZ.